USA bankrutt?

Jag tror minsann att Donald Trump vill avyttra sina fastigheter

Jag undrar helt stilla varför? Jag tror att de nya imperiet som byggs inte baseras på dollar och vår finkammade Donald sitter förmodligen på vissa av de skyskrapor som nu överges.

Ytterligare en indikation: Arabländerna i allians med Ryssland, Kina, Japan och Frankrike kanske planerar att ersätta dollarn

Och resultatet blir ett nytt rekord för guldpriset – igen, eftersom folk i panik handlar guld

Jag tror att det kan ligga mer illa till än det verkar vid första anblicken. Billiga skyskrapor till vrakpriser, medan eliten emigrerar med sina företag till Kina och Indien där slavlöner och korruption tryggar deras livsstil.

Mitt tips: Vänta med husköp och satsa på billigt boende som folk har råd med om du ska investera. Köp möjligtvis en skyskrapa för att hyra ut den till framtidens fattiga amerikaner.

De rika amerikanerna har kanske redan emigrerat, i alla fall rent ekonomiskt.

Kan ett nytt ekonomiskt system rädda USA? Nej. Knappast. Frihandel med Kina? Nej. Knappast. Direktdemokrati? Ja, kanske.

– Hey, Obama! Take a look at www.aktivdemokrati.se ! It might save your ass for a second period.

Mitt tips: Vänta med husköp och satsa på billigt boende som folk har råd med om du s
Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

