Piratpartiet är som en helt oplanerad jubelfis

Många har lullat runt i tron att partieliterna verkligen har rena syften men nu har de flesta alltså vaknat upp ur sin slummer av en gigantisk jubelfis genom repressiva lagar och födelsen av Piratpartiet.

Fd. folkpartisten Christian Engström sitter nu i EU-parlamentet under Piratflagg och piratpartiet tycker att den gröna gruppen kan erbjuda bäst sammarbete i frågan.

Känns det igen? En Folkpartist som inser att partieliternas politik inte håller…

Fd. moderaten Rickard Falkvinge har dock ingen motsvarighet vad jag vet.

Men Nu vill det sig inte bättre än att båda partierna, PP och MP ligger farligt nära 4%, vilket får mig att undra vad det egentliga syftet är med att inte sammarbeta? Man skulle kunna tro att syftet är att söndra?

I så fall är det en taktik som kan fungera i valet 2010. www.aktivdemokrati.se erbjuder istället samarbete, inte enbart direktdemokratiskt, men är även initiativtagare till Demokratiskt Initiativ

Jag tycker att småpartiernas väljare ska ställa sig frågan:
Varför valsamverkar inte småpartierna?

Om småpartiernas styrelser vägrar ska ni ta en närmare titt på www.aktivdemokrati.se i valet 2010 och valet 2014

www.aktivdemokrati.se får väl i sammanhanget betraktas som en framtida jubelfis som ligger på laddning.

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om saker som är värda att ges en knuff upp i bloggportalerna

Det här inlägget postades i 7967895 och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Piratpartiet är som en helt oplanerad jubelfis

  1. Grå skriver:

    Jag gillar grundidéerna hos Aktiv Demokrati. Men jag ser nästan bara omotiverat hackande från bloggar som den här. Blir allt mindre sugen på att hjälpa till på grund av den hätska stämningen som är vad jag mest sett av partiet. Visa mig gärna en bättre sida av AD.

  2. Magnusgus@AD skriver:

    Håller med Grå, det finns ingen anledning i nuläget att hacka på PP.
    Istället ska vi visa på varför AD är ett bättre alternativ än alla andra partier, inklusive PP.
    Det kan vi göra utan plumpa bloggposter som denna.
    Samtidigt har vi beslutat att inte samarbeta med andra partier, utan istället erbjuda väljarna delegering av vilket annat parti de vill.
    Slå det PP, om ni kan!
    Det är det som är den stora fördelen att rösta på AD istf andra småpartier som riskerar att hamna just under 4%-spärren.

  3. Anders skriver:

    Grå:
    Om man gillar direktdemokrati men ogillar mrperfect72 så finns det ett utmärkt alternativ i form av Direktdemokraterna (www.direktdemokraterna.se).

    • Magnusgus@AD skriver:

      Anders, om man är direktdemokrat i själen så ignorerar man en ogillad, enskild medlem, eftersom han är enkel att köra över.
      Men du verkar ha andra ambitioner än rent direktdemokratiska (du tycker ju dagens representativa system fungerar rätt bra egentligen, och vill endast införa mindre förändringar, vilket knappast skulle få bort systemets gurndläggande problem), så jag rekommenderar var och en att vara på sin vakt.

      Efterapningar som låtsas vara mer direktdemokratiska än gammelpartierna idag, kommer vi att få se många av.
      Men endast partier som garanterar varje enskild medlem samma makt som samtliga övriga, är värt att få en röst i riksdagsvalet.

  4. mrperfect72 skriver:

    Eftersom PPs styrelse vaegrar samarbete och vaegrar anamma medlemsmakt konfronterar jag PP och hoppas paa foeraendring.

    Jag tycker att det aer bra att veta att PP har borgerlig/liberal bakgrund och samarbetar med den groena gruppen som ocksaa verkar ha borgerlig/liberal bakgrund. Det tycker jag inte aer att hacka utan en information om var delar av styrelsen staar rent politiskt privat.

    Vid en soekning fann jag att personen som doeljer sig bakom namnet Herr Anders verkar ha foersoekt soendra Vaenstern och jag tror att han skapat direktdemokraterna foer att soendra http://www.aktivdemokrati.se i tvaa fraktioner, men det tycks mig som han misslyckats. Om Herr Anders samarbetar foer direktdemokratin ska jag sluta poaentera detta, men han har samarbets-svaarigheter i dagslaeget.

    Aktiv Demokrati aer det enda direktdemokratiska partiet med relevans i Sverige som jag ser det eftersom det aer en ideell foerening och alla kan bli medlemmar och alla medlemmar kan vara med och styra partiet direkt via internet.

  5. Ping: Psykopater drar in gamlas kaffe och kaffekask « Aktivdemokrati's blogg

Kommentera

