Patetiskt försök att hålla liv i terrorskräcken

Man har tydligen gripit en man  EFTER att han släppts igenom säkerhetskontrollen, TROTS att hans far nyligen varnat myndigheterna om hans fanatiska religiositet.

Allvarligt..hur dumma tror ni att vi är? Kan ni inte iaf försöka komma med lite mer realistiska katastrof-scenarier om ni nu vill skrämma oss lite extra i julstressen?

23-åringen ska tydligen ha försäkt injicera en ”spruta” i sitt ben och på det sättet försökt aktivera ett sprängämne med en aktivator.

Jaha, och jag som inte ens får ta med mig en cl för mycket tandkräm i den löjliga plastpåsen vi alla tvingas pressa ned alla kemikalier i på flygresan?

23-åringen från Nigeria ska tydligen gått på träningsläger i Jemen i Alqaidas regi och sedan fått i uppdrag att spränga ett plan.

Allt detta visste alltså säkerhetspersonalen i Holland om när ”terroristen” checkade in! FBI hade upprättat en akt om mannen men ännu inte haft ”tillräckliga” skäl att anhålla honom.

Men nu kunde man inte ens visitera och hitta en simpel injektionsspruta, ngt man förmodligen skulle åka dit för direkt i vilken säkerhetskontroll som helst i världen.

Kom igen, Big brother, bättre kan du väl??
DN, en lydig knähund.

Med en demokratiskt beslutad säkerhetsordning hade vi naturligtvis aldrig haft den hysteriska terrorist”jakten” på flygplatser och ute i samhället. Syftet med alltihop är uppenbart något helt annat än att skydda oss medborgare mot oss själva.

Syftet är att bygga upp en väl fungerande infrastruktur på alla plan, juridiskt, polisiärt och militärt för att på ett smidigt sätt kunna smyga in fascismen i hela världen samtidigt.

Kommentar från Obama..

Pingat på Intressant.se

Magnus Gustavsson

Trött på säkerhetstramset vid flygplatserna, men framför allt väldigt oroad av att folk tycks gå på allt detta.

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Patetiskt försök att hålla liv i terrorskräcken

  1. mrperfect72 skriver:

    …eller som jag sa paa en riktigt daalig Engelsk flygplats sist naer den uppskraemde stackars saekerhetsvakten (paa order av fascistisk politikeradel antar jag) fraagade om jag hade en bomb i vaeskan: – Nej, men jag har en plastkniv uppstucken i arslet paa en annan turist. Nu maaste ni soeka igenom alla vaara arslen!

    – It’s not funny! It’s not funny!

    Haelften som hoerde skrattade gott och en del saag foerskraeckta ut. De trodde nog att de skulle faa en rektal undersoekning.

    Prova naesta gaang de staeller dumma fraagor! Om fler driver med dessa banaliteter saa avvaepnar vi fascismen.

  2. Magnus Hernander skriver:

    Texten raderad pga identitetsstöld.
    Du som skrev är välkommen att förklara dig.

    • Magnusgus@AD skriver:

      Nej, men vad roligt att en språkpolis tittar in!
      Tönk vad enkelt att avfärda ett helt parti bara genom att uppmärksamma sådana här fel!!
      Oj, nu skrev jag tönk…dumma mej!
      Jag har rättat stavfelet om prenumeration, Aktivdemokratis blogg låter jag stå kvar, bara får att reta dig, och för att det ser bättre ut, tycker jag. Du får ju tycka vad du vill.
      Du tror inte jag vet att det blev ett som för mycket i posten om terrorism?
      Har rättat det också nu!
      Hade du några kommentarer gällande själva innehållet, eller är det över din nivå?

  3. mrperfect72 skriver:

    Du kan ha raett om ”prenuMerera”.

    Tycker dock att vi borde boerja med baade apostrof-genitiv och saer-skrivning med binde-straeck samt aa ae oe istaellet foer punkter och ringar oever bokstaeverna. 🙂

    Tycker ”som” + ”efter” ser mycket bra ut. Helt ok.
    Svenska akademien kan vi avskaffa och sedan aendra reglerna direktdemokratiskt.

    Vi kan alltid roesta om saken… i framtiden.

  4. Ping: DN tror ej terrorhoten går att möta « Aktivdemokrati's blogg

  5. Magnus Hernander skriver:

    Ovanstående kommentar från ”Magnus Hernander” är skriven under synonym (eller snarare stulen identitet). Den verklige Magnus Hernander – det vill säga jag – är betydligt trevligare i tonen och tycker att du skriver bra. Upphovsmannen till det tidigare tramset är en mycket ömklig och nedlåtande person som inte vågar stå för sina åsikter (ja, jag vet vem det är).

    Tack för mig.

  6. Magnusgus@AD skriver:

    Ok, det är en annan mailadress och IP-adress till första Hernander inläggen, jag tar bort texten.

Kommentera

