Nästa steg, ändtarmsundersökning (censurerad i DN)

Det är synd om människorna.

Nu har storebrorsamhället kommit till våra kalsonger och trosor och kropp-scanning.

Nästa logiska steg blir nog rektal undersökning, d.v.s. ändtarmsundersökning. Jag tycker inte bara synd om de resenärer som kommer tvingas utstå förnedringen, men jag tycker nästan mer synd om de tjänstemän som snart kommer tvingas jobba med dessa ändtarmsbetraktelser.

Ludet arsle

Jag tycker synd om den amerikanska säkerhetstjänsten. Pinsamt, pinsamt.

President Barack Obama var bestämd, bekymrad och rejält förbannad när han på tisdagen kritiserade de amerikanska underrättelsetjänsternas misslyckande att stoppa juldagens attentatsförsök.

Jag har sympati med det uppskrämda folket som håller käften i ren rädsla och de journalister som medvetet eller omedvetet skrämmer upp dem i sin egen rädsla. jag har dessutom sympati med de som i sin kreativitet inte kan hålla käften.

Jag är inte arg. Jag tycker synd om denna del av folket för de har aldrig lärt sig tänka eller känna. De har aldrig tagit sig tid. Likt elektriska kaniner, som reagerar på elektriska impulser, läser de den media som kapitalet placerat på armlängds avstånd och tar det för sanning.

Jag tycker också synd om kronprinsessan Victoria som inte verkar förstå riktigt vad som driver fram invasioner. För jag tror egentligen att hon är en fin person.  Hon känner nog inte till det militärindustriella komplexet och hur detta maskineri sliter armar och ben av oskyldiga barn i sin kapitalhunger.

Kronprinsessan med kul min

Varning! – hemska bilder av krigets fasor.

Jag tycker synd om de vanliga människorna som luras av kapitalets media till att stödja invasioner och krig.

Jag tycker synd om killen med en bomb i kalsongerna som inte lyckades med sin attack. Det var så taffligt att man kan tro att det är en uppdiktad historia, ett aprilskämt. Det blir nog inga 70 oskulder i himlen för honom. Skrattar lite, men bara lite.

Men vi kan inte skratta. Världen är osäker.

Jag tycker synd om de frihetskämpar som fajtas tillbaka mot de betalda mördarna. Jag tycker synd om dem för de fajtas mot en slags psykopatisk fiende som njuter av att förlora matriel. Det militärindustriella komplexet vill nämligen alltid producera mer. Aktieägarna tjänar pengar på det.

Jag tycker inte synd om den kille som nyligen sprängde 8 CIA-agenter i luften. Det var nog den bästa attacken jag hört om på länge. Respekt. En bomb mot människor som på inget sätt kan anses vara oskyldiga.

Jag tycker inte heller synd om de fantastiskt effektiva frihetskämparna med sina vägbomber mot invaderande armeer på invaderat territorie. Respekt. Så ska krig enligt genevekonventionen gå till.

Jag tycker dock synd om extrrem-kapitalisterna som förvanskar sanningen och förtränger sin mänsklighet för att kunna inneha större och större villor och större och störe båtar. De missar att sova under bar himmel och ro en eka.

Jag tycker synd om de mördare som mördar för pengar. De kommer lida mentalt av detta under resten av sina liv och aldrig få känna den glädje som kännande människor känner.

Jag har sympati med de stackare som tror att listor paa misstaenkta kommer ha verklig effekt.

Jag tycker synd om www.aktivdemokrati.se som kanske aldrig lyckas få tillräckligt med aktiva medlemmar och därmed inte tillräckligt med röster och därmed  inte lyckas komma in i riksdagen. Jag tror det hade varit bra för människorna med mer deltagande, mer demokrati och därmed mer direktdemokrati.

Tomma stolar

Mer intressant av intressant.se

Denna bloggpost blev censurerad i DNs artikel:
Bombman på CIA-bas var dubbelagent

Bloggar om terrorism

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Nästa steg, ändtarmsundersökning (censurerad i DN)

  1. kronprins skriver:

    Förstår inte varför du är så upprörd… Menar du att massmedian och myndigheterna borde bara tiga eller bli likgiltiga inför såna risker? Eller vill du hellre bli överraskade med att sprängas i luften än att tvingas visa arslet varje gång du stiger ombord på ett flygplan?

    • mrperfect72 skriver:

      Jag aer inte upproerd alls. Jag tycker bara det aer synd om de som inte kan se sambandet.

      Jag tycker det aer synd att du inte foerstaar sambandet mellan att spraenga oskyldiga maenniskor i luften i fraemmande land (ex. Afghanistan) och de motattacker som kommer av detta.

      Inga kontroller kommer effektivt hjaelpa mot den som vill attackera, tror jag. Detta aer bara en del i storebrors skraemseltaktik saa att du ska lyda och sitta stilla i baaten medan storebror tar dina friheter fraan dig.

      ”Terroristerna” aer en tacksam fiende foer det militaerindustriella komplext.

    • Magnusgus@AD skriver:

      Snälla nån kronprinsen…har du läst här?:
      http://aktivdemokrati.wordpress.com/2010/01/03/dn-tror-ej-terrorhoten-gar-att-mota/
      Du borde fråga dig varifrån hela terrorist-iden kommer?
      Myndigheterna prackar på oss en massa korkade regler som ändå inte hjälper bevisligen, och du menar att det är i sin ordning?
      Vill du visa arslet när du går på bio också?
      500-1000 medborgare kan mista livet på en gång där.
      Eller varför inte på bussen? Hur långt kan du sträcka dig?
      En sensor uppkörd konstant, som kan larma polis om du för upp något olämpligt där kanske?

  2. mrperfect72 skriver:

    Matematiskt intressant problem:
    a/ Hur maanga kg spraengaemne kan tio katolska extremister, eller andra extremister, trycka upp i arslet utan att upptaeckas av den porriga scannern?
    b/ Hurt mycket kommer de korrupta politikerna tjaena paa att staten investerar i denna utrustning och hur stor andel av dessa pengar kommer hamna paa bankkonton i Schweiz eller Lichtenstein? 🙂

    Extrauppgift:
    c/ Hur mycket av din loen i procent fick du som skattebetalare betala av detta spektakel?

  3. Ping: Facebook och Google uppfunnet av storebror? « Aktivdemokrati's blogg

Kommentera

