Slump att både Olof Palme och Anna Lindh mördades?

Ska man tro att det var en extremt olycklig slump att både Olof Palme och Anna Lindh mördades? Var det storebror och rutten politik som låg bakom detta? En konspirationsteori med rimlighet, anser jag.

Olof Palme och Anna Lindh

Olof Palme och Anna Lindh var individer som uttalade obehagliga sanningar om krig och värnade fred, demokrati och mänskliga rättigheter. Riktiga fredsduvor. Detta gjorde de dessutom utan att snacka om att de ville sänka byxmyndigåldern till 14, ej heller tyckte de att de var utvalda som guds barn eller att det var  en konspirationsteori med två meter höga ödlor som låg bakom hela bankkrisen. De talade om solidaritet och demokrati.

Storebror ser dig

Men de som inte kan tystas....

Det verkar som stoerbror vill ha stabilitet, förutsägbarhet, en lagom tossig kvinna eller bufflig man eller en pedofil eller en mutkolv som galjonsfigur mycket hellre än ex. Olof Palme eller Anna Lindh som kan få med sig ett helt folk eller en hel planet i en positiv fredlig demokratisk förändring.

… globaliseringen av information gör människor medvetna om vad de har – och inte har. Problem och förtryck är omöjliga att dölja, och de nya kraftfulla verktygen för information ger oss fler möjligheter än någonsin att reagera och agera.

… världen har fler demokratier än någonsin, och mänskliga rättigheter befinner sig högt på nästan alla länders dagordning. Ändå, är korruption och förtryck alldeles för vanliga hot mot det demokratiska samhället. Och vi har sett en dramatisk ökning, de senaste 10 -15 åren, av etniska konflikter och humanitära kriser med brott mot mänskliga rättigheter som viktiga delar., men också mer av korruption. Mänskliga rättigheter prisas mer än någonsin – och kränks mer än någonsin.
/Anna Lindh

Men visst. Lyssna till David Icke och Rickard Falkvinge (Piratpartiet) Vissa saker de säger är nog sannolika och kanske har de helt fel i annat, men glöm inte bort Anna Lindh och Olof Palme! Att blanda bort sanningen med tokerier kan nämligen vara en medveten plan att flytta ditt fokus bort från en obehaglig sanning.

Storebror ser dig

Storebror ser dig

Kanske storebror vill blanda en obehaglig sanning med absurda ideer? Vem vet? Eller har Rick Falkvinge och David Icke helt enkelt medvetet hasplat ur sig galna (som jag ser det) saker som en slags livförsäkring och hållhake?

Jag vet inte. Jag spekulerar, men jag hoppas att vi ska finna sanningen och kunna vara modiga och trygga oavsett vad som sker i framtiden. Vi måste alla acceptera att vi kan ha fel ibland och kunna ändra uppfattning. Det finns oftast flera versioner av sanningen.

Rickard Falkvinge med texten change under

Kommer en ny elitist ge "change" ?

Kanske Piratpartiets strategi i valet kommer fungera eller kanske den kommer gynna storebrorsamhället. Mycket intressant vad som sker ovasett vilket. Har jag fel lyckas Piratartiet i valet 2010. Har jag rätt gynnas sannolikt www.aktivdemokrati.se i valet 2014. Det ska bli mycket intressant att se.

Mer intressant

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Slump att både Olof Palme och Anna Lindh mördades?

  1. Strixen skriver:

    Anna Lind var Olof Palmes dotter.

  2. Ping: Den positiva alliansen för fred « Aktivdemokrati's blogg

  3. Ping: Anonymitet och demokrati olika begrepp? « Aktivdemokrati's blogg

  4. Ping: Mona Sahlin ber om ursäkt och blir populär igen « Aktiv Demokrati's blogg

  5. blabla skriver:

    förstår inte varför folk ska anta att bara för att en grupp människor, som denna sida typ kallar storebror, inte för att jag vet vad det ska vara men iaf, vill ngt eller försöker göra ngt för att de typ är onda. varför kan vi inte också rimligen anta att kanske kan det vara av en god anledning. men då skulle det såklart också vara rimligt att man kunde bett om olofs eller annas tillit utan att spräcka sina egna ideer och anledning för framförhållning, omman ska gå konspirationsenligt. påängen är, det är väldigt sällan någon i dagens samhälle säger: Lita på mig. Personligen har jag inte hört det en enda gång. Men vad jag har hört en gång är, att jag inte borde lita på ngn. Så kanske är det så mörkt som konspirationsteorier förespråkar, inte vet jag. Har hittils tagit det andra, tilliten, för givet, och det med en automatik och förväntningar. att säga att denna blomma, vet inte vad jag ska kalla det, börjar torka kan jag inte dölja. är det inte en besvikelse att inte kunna ta tillit för givet. måste det vara en önskan. jag kommer nog alltid vara som jag är, men min bild av samhället förändras ständigt och också min vilja, lust och begär att delta i den. låter lite bittert, trots att det samtidigt är tvärtom men när det kommer till framtiden och ens egna liv. vem bör man lita på, en själv el ngn annan, och tänk om den någon annan iställer skadar än. vad e det då för mening. så ibland reser, och resa igen skall jag.

Kommentera

