Skit i rankingen – Trojanska hästar sannolikt ansvariga

Det handlar om de mest klickade bloggarna:
Aftonbladet – De är hetast i bloggvärlden

Tog mig en snabb titt. XXXX = Företagsnamn som bloggarna sannolikt har speciella avtal med.

Citat ur Kissies blogg:

Ska inte gå ut eftersom sist slutade det med att jag drack alkohol, och det får jag verkligen inte göra nu innan operationen … Det är trots allt ni som betalar för brösten, LV väskan osv..

Hm. Hur ska det bli med planeten och framtidens barn?

Citat ur Kenzas blogg:

Jäklar vilken bra kväll det var igår! … mötte jag upp mina vänner för party … Jag var inte partysugen alls men hängde med ut ändå … vi dansade loss med vänner … Vi dansade och hade det riktigt kul tills klockan var runt halv tre …. Gick vi hem då? Nej. Lika bra att passa på att dansa hela natten … vi dansade ännu mer … Det var inte förrän klockan blev fem och musiken stängdes av som vi rörde oss hemåt.

Jo. Hur ska vi i www.aktivdemokrati.se kunna mäta oss med denna retorik?

Citat ur Blondinbella’s blogg:

Nils och jag var på XXXX på Kungsholmen … brunchställe med fokus på gott XXXX och goda XXXX … Jag är ju en sucker för socker så jag trivdes bra. Efteråt åkte vi till XXXX och kikade lite i butiker och så handlade vi i deras matavdelning … Har köpt en massa skvallertidningar och så väntar en glossig XXXX-tidning bredvid mig så jag tänkte lägga mig raklång i soffan och bara mysa. Förresten så måste jag ge er ett stort tack för alla fina kommentarer om hur jag såg ut igår, jag blev så himla glad.

Himla tur att utsidan räknas…

Citat ur Foki’s blogg:

Här kommer lite tips och bilder på några av sakerna jag har köpt under dagens shoppingtur. Detta är inte allt, jag har självklart fler saker att visa upp, men jag hinner inte fotografera allting just nu. Ni får se resten imorgon. 🙂 XXXX-läppbalsam från XXXX! Cupcake-klänning från XXXX.
Jag har follat upp den lite.

Konspirationsteori:
Jag tror inte att svenska blogg-surfare faktiskt tar intryck av detta, framtiden ser faktiskt ljusare ut.

Det ligger en hund begraven. Har det planterats trojanska hästar i folks datorer som klickar runt i dessa shopping-bloggar? Jag tror faktiskt inte att Sverige har en konstant Julafton av shopping-missbruk.

Mer om manipulering av ranking

Mitt tips: Skit i ranking! Sitt en stund och skriv ner vad du verkligen gillar och ge dig sedan i kast med att finna det!

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skit i rankingen – Trojanska hästar sannolikt ansvariga

  1. Rigmor skriver:

    Bra rutet!

    • mrperfect72 skriver:

      Tack Rigmor. Jag har dessutom faatt maanga trevliga mail fraan mina tjejkompisar som gillade vad jag skrev och tackade foer min iniktsfullhet, tro det eller ej, Rigmor. 😉 Troll har jag dessutom sluppit generellt sett.

Kommentera

