Olydig kvinna blir EU-minister. Bra.

Aftonbladet – Birgitta Ohlsson EU-minister

Medierapporterna om motståndet mot Ohlsson ledde till en intensiv internkampanj för henne.

Birgitta Ohlsson, Folkpartiet

Birgitta Ohlsson, Folkpartiet

Bra. Internet verkar fungera hyggligt och sympati fungerar. Grattis Birgitta. Inte illa. En folklig EU-minister minsann. Intressant. Hon lyder inte husse, dvs. partiledningen, blint heller tydligen. Verkar bra, verkar hederligt, men vad vill hon?

Jag tar en titt:

1. Hon vill enligt SVD ha folkomröstning om EMU, dvs. Euron. Bra. Jag är inte enig med henne i sakfraagan, men mer demokrati är ju verkligen en bra tanke. Det tycker vi nog allihop i direktdemokratiska www.aktivdemokrati.se. Kanske hon blir en politisk spelpjäs i valet 2010 med denna merit?

2. Hon var emot Folkpartiets partiledning om FRA-lagen. Bra, men hon fegade ur och lade enbart ner sitt mandat i voteringen. Hon voterade inte emot FRA-lagen. Inte bra, anser jag, politikerna ska votera i riksdagen som folket vill ha det, som vi vill i www.aktivdemokrati.se, men kanske de kommer bli ytterligare en spelpjäs i valet. Dessutom verkar hennes man vara duktigt emot FRA-lagen.

3. Alexander Bard ogillar i en artikel av Nyheter24.se att hon är konservativ vad gäller köp av sexuella tjänster. Sexköpslagen. Bra Birgitta! Frihet till sex och kärlek, men blanda inte pengar med kärlek! Helt rätt, tycker jag.

4. Via Bloggen Politiskt Inkorrekt vill Birgitta Ohlsson tillåta böneutrop från svenska minareter och det tycker jag verkar helt i sin ordning om kyrkorna ska beviljas ding-dong i tid och otid. Visserligen vill jag inte ha oljud alls, men rättvist blir det. Hon verkar rättvis, verkar vara mot rasism och diskriminering men för oljud tydligen. Bra att veta.

Lycka till nu Birgitta! Jag gillar dig och om Folkpartiet dumpas av folket har du en folklig plats hos oss i www.aktivdemokrati.se.

Aftonbladet – 20 snabba frågor till EU-minister Birgitta Ohlsson

Bloggare om detta:
Peter Andersson – Medier: Birgitta Ohlsson ny EU-minister

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Olydig kvinna blir EU-minister. Bra.

  1. nuvetvi skriver:

    Muslimska kvinnor lyder! Men inte kristna män utan muslimska.

  2. nuvetvi skriver:

    Kanske ska förtydliga.
    Muslimska kvinnor lyder. Men de lyder inte kristna män utan muslimska.
    Varför vågar ni inte säga något om det?
    Gör trista angrepp på kristna hela tiden.
    Inget att skryta med att man styrs av muslimska intressen.
    Det är märkligt att en svensk kvinna görs det och påhejas av svenska karar.
    Ni är nog bara fegsiar där ni sitter och gömmer er bakom någon slags ideologi ni tror ska tillfredsställa muslimer så ni ska slippa bli angripna.
    Men ni pekar fingret i riktning mot de kristna.
    De får gärna lemlästas.
    Ni är bara en samlimg demokratins fega dödgrävare.

    • MrPerfect72 skriver:

      Enligt praesterskapet ska vael kvinnan lyda mannen i de flesta religioner. Tror det finns undantag. Personligen tycker jag att man ska fatta konsensusbeslut i ett foerhaallande med tvaa personer.

      Vad jag tyckert om religioner har inte med missljud att goera.
      Missljuden aer en relatvt ny galen kulturyttring, tror jag.
      http://aktivdemokrati.wordpress.com/2009/07/19/ding-dong-eller-allah-oh-akbar-eller-inget-av-det-omrostning/

      Om du laeser mellan raderna uppmuntrar jag inte en speciell religion, Jag ser dock att vi boer behandla alla religioner raettvist. Jag aer dock emot ALLA oljud och jag har min egen religion. http://www.aktivdemokrati.se/AD-forum/viewtopic.php?f=14&t=661

      Tror inte Birgitta aer styrd av muslimska intressen alls. Jag tror inte Birgitta kan styras. Hon styr sig sjaelv. Det aer bra. Det jag påhejar aer att hon inte lyder blint som en hund.

      Viss skulle jag kunna angria enbart fundamentalistiska muslimer och sedan klappa mig foer broestet som en apa, men det synes mig osmakligt. Baettre att angripa sakfraagorna.

  3. nuvetvi skriver:

    Stör inte synagogor då? Jo, det finns de som tycker!

Kommentera

