Afghanerna strider enligt genèvekonventionen

Aftonbladet – Svenska soldater under attack i Afghanistan

Vägbomber och eldstrid mot invaderande legosoldater, och andra nyttiga idioter. Helt enligt regelboken, antar jag. Ingen terrorism. Fel folk, fel land, verkar det. Lika fel som Irak. Om man nu skulle leta terrorister skulle man nog kanske fokusera på Saudiarabien, USA eller Storbrittanien!

Nu har ju inte Afghanistan valt att invadera Sverige, inte ens hotat med detta heller, vilket kanske skulle kunna motivera en invasion av Afghanistan. Jag tycker att folket i Afghanistan generellt sett verkar vara ett mycket tolerant och trevligt folk som endast strider enligt genèvekonventionen.

Om jag vore Afghan, som blivit av med min familj i kriget, hade jag nog valt att bli terrorist och attackerat de ledanre, typ politiker, som skapat kriget, eftersom soldaterna inte har en aning om politiken som driver fram kriget. De har heller inte en aning om det Militärindustriella komplexet. Det har inte det Svenska folket heller. De flesta beter sig enbart som valboskap varje år.

Annat vore det med mer direktdemokrati som i www.aktivdemokrati.se eller Schweiz, landet som inte varit i krig sedan 1648.

Jag är ledsen och besviken på Svenska politiker som propaganderar för krig och de individer som envisas med att välja in dem. Kasta dem på historiens soptipp i valet 2010!

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Afghanerna strider enligt genèvekonventionen

  1. Gustaf Redemo skriver:

    En härlig tanke som inte ens slagit mig. Varför krigar inte afghanerna hårdare? Skriver själv om skandalen att Sverige och väst är i Afghanistan. Du är välkommen att läsa.

    Orättfärdigt krig: http://gredemo.wordpress.com/2010/01/15/orattfardigt-krig-3-svar-till-p/

    • mrperfect72 skriver:

      Intressant artikel. Jag tror att anledningen att de inte krigar haardare i Afghanistan aer de foeredrar att vinna sina strider. Gerilla krig. Krigstroetta? USA verkar vilja ha en fiende och oesa sin budget paa. Anledningen att de inte attackerar de skyldiga politikerna, vet jag ej, faktiskt. Svaara maal? Aer talibanerna med paa kriget? Kanske de faar en del av slantarna foer opiumet? En korruptionshaerva av stora maatt? Lite av varje, kanske?

  2. Ping: Den positiva alliansen för fred « Aktivdemokrati's blogg

Kommentera

