Lars Ohly Folkpartist

Satt och tittade i bloggar och hittade Maria Byström’s – Hur kan man vilja ha en regering med kommunister i Sverige?

I hennes blogg finns en youtube-rulle med Lars Ohly. Mycket intressant.

Lars Ohly som finnig tonåring och hans extrema åsikter till stöd för Sovjetunionen. Inget konstigt alls. Ungdomar är alltid extrema. Svart eller vitt.Inget annat existerar. Lars Ohly lite skamsen. Bra. Helt ok…

MEN plötsligt…

En till. Det var som fan.

När jag säger en till, menar jag att jag sett för många nya partier ta enfråge-namn och sedan förvandla dem till borgerliga alternativ.

Miljöpartiet, Piratpartiet och nu Vänsterpartiet, ta mig tusan. Det kan ju förklara hur hela politiken tar kliv åt höger hur man än röstar. Jag trodde som ung och dum att Miljöpartiet var ett solidariskt parti, men icke sa nicke.  Fel fel fel. Fullt med gamla borgarbrackor.

En annan fråga som kommer naturligt blir givetvis om Lars Ohly verkligen är lojal med Vänsterpartiets medlemmar eller om han är en borgerlig agent.

Jag undrar vidare var de andra Partiledarna kommer ifrån nu. Någon som vet? Hoppas att inte alla av dem har ett förflutet i borgerliga partier, verkligen.

Bättre att rösta på direktdemokratiska http://www.aktivdemokrati.se. Då vet man vad man får för sitt mandat.

Fler bloggare om samma sak:

http://sundinmathias.blogspot.com/2010/02/men-halla-lars-ohly-ar-kommunist.html

Pingat hos bloggportalen.aftonbladet.se och Intressant.se

”Jag är både kommunist och demokrat.”
Lars Ohly, Aftonbladet 13/12 2003.
Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

