Svenska poliser rasister?

Enligt SVD har en man stulit en bil, sprayat en hakkors/svastika och parkerat den hos polisen.

En 24-årig man med ett horn i sidan till rättsväsendet misstänks ha stulit en firmabil, tjuvtankat den på Statoil, sprejat ned den med nazistkors och smädelser mot polisen och lämnat ekipaget på tomgång utanför polisstationen i centrala Luleå.

Reflektion: Jag tror inte personen var nasist. Jag undrar om personen vill skicka ett politiskt meddelande och nu faktiskt lyckats. Min reaktion blev i alla fall att googla ”rasism” och ”polis” samtidigt. Meddelandet mottaget.

Svart pojke med hakkors

Ny svensk polis?

En polis som styrs direktdemokratiskt via folket, genom ex. www.aktivdemokrati.se, och straffas vid brott mot lagen kommer sannolikt leda till mindre rasism, tror jag.

/MrPerfect72, som tycker synd om min egen okunnighet.

PS. Anledningen att jag bojkottar Jinge, Norah4you, samt alla bloggar under s-info.
Pingat hos bloggportalen.aftonbladet.se och Intressant.se

SVD – Bil med hakkors parkerad hos polisen

Anders Westerlund – Rasismen inom polisen ett utbrett problem

Flashback – Är svenska poliser rasistiska..??

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Svenska poliser rasister?

  1. byfanenfrandalarna skriver:

    Off topic men joina leif arnolds kamp i ansiktsboken att sprida info om de giftiga vaccinerna:

    http://sv-se.facebook.com/group.php?gid=311425627673&ref=mf

  2. byfanenfrandalarna skriver:

    japp ok 🙂

Kommentera

