Praktikplats i pappersvändning

Kanske arbetslösheten sjunker nu precis innan valet tack vare Alliansens nya praktikplatser. Kreativ taktik, men kanske inte ett bra sätt att lösa arbetslösheten. För hur skulle det egentligen kunna vara bra att skapa fler byråkrater som vänder papper dagarna i ända? Jag ser verkligen inte att alla ska behöva gå till en tråkig grå plats varje dag. Vi ska undvika att skapa en byråkrati av Franz Kafka-proportioner, anser jag. Vi ska undvika att jobba övertid och istället bry oss om samhällets utveckling.

Vi borde sänka arbetstiden, införa friår, ha 4 dagars arbetsvecka och istället dela på riktiga arbeten som verkligen har syfte och mening, anser jag. Då skulle vi ha mer tid att engagera oss i demokratin genom ex. det direktdemokratiska medlemsstyrda http://www.aktivdemokrati.se och vi skulle kanske må bra av att bidra till något fint. En god tanke.


SVD – Skatteverket kan tvingas ta emot 6 000 praktikanter

SVD – 65 000 arbetslösa ska få praktikplatser hos landets statliga myndigheter och verk i år, enligt regeringens skärpta krav.

SVD – Socialdemokraterna och Vänsterpartiet dömer ut regeringens målsättning att statliga myndigheterna och verk ska ta emot 65 000 praktikanter.

MVH
MrPerfect72
Medlem av www.aktivdemokrati.se
PS. Jag har hittat min favoritpolitiker till valet 2010, samt anledningen att jag bojkottar Jinge, Norah4you, samt alla bloggare under s-info. Pingat hos bloggportalen.aftonbladet.se och Intressant.se

Bloggare:

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Praktikplats i pappersvändning

  1. Pierre skriver:

    Jag tycker denna blogg e intressant, men sammtidigt vill jag tipsa dig om en sak.
    Jag var den första eleven och fungerar kanonbra idag
    Integrationscoaching har hjälpt mig i riktigt svåra tider, idag har jag jobb och bostad med ett goal in life.
    Integrationscoaching är en integrationskurs som syftar till att ge hemlösa och utsatta i samhället, en chans
    att komma tillbaka till ett normalt liv.
    målet är att göra eleverna till självförsörjande och produtiva människor.
    Detta e ett banbrytande projekt som inte finns någon annanstans och ger människor värdighet från borjan och
    med eget ansvar för sitt liv.
    Ingen behandling och egen lägenhet el hus direkt och focuserar pa livet utanför instutitioner in real life,
    medans andra behandlingshem tar mellan 3-5000:- per dygn
    och kanske inte har focus pa tiden efter behandlingen, Detta allternativet e billigare och så har Integrationscoahing
    redan från början detta mål,att leva utanfor instutition, med jobb och bostad.
    Tryck på mitt namn för att komma till hemsidan

  2. mrperfect72 skriver:

    Varifraan kommer pengarna 1595:- dygnet i ett aar?
    …och i vilka fickor hamnar dessa pengar?

Kommentera

