Mina nya provocerande bilder av bombmaffian

Aftinbladet – Jihad Jane har åtalats för att ha planerat att döda svensken Lars Vilks

Aftonbladet – Lars Vilks tecknade av profeten Mohammed som rondellhund

Nyttiga idioter i storebrors karusell? – Ja, sannolikt.

Medverkande i storebrors spektakel:

1. De dumma. Grundlurade fanatiker som villigt tar kampen rakt in i kigshelvetet. De som programmerats in i stolthet, smekning av vapen och dumhets-nationalism. Viljan att inte vakna upp ur denna slummer tycks mig vara riktigt makaber.

2. De giriga. Ledare som utnyttjar fanatikers okunnighet med lock och pock. Kan vara ”gud”, en flagga eller en drottning som samlar den okunniga skocken eller att ex. ”kriga” i syfte att skapa ”fred”. De har ofta ett bankkonto i Schweiz eller Liechtenstein och en fin bil. D.v.s. de materiellt grundlurade. Ofta korrupta eller fega politiker, mullor och andra ledande gestalter.

Usama Bin Laden, Barak Obama, Margret Tatcher och bomb-positiv Folkpartist med bomber i turbanerna.

Vem har kastat flest bomber?

3. De modiga intellektuella. De som medvetet provocerar dessa ledare och fanatiker ex. Olof Palme, Anna Lind eller Salman Rushdie, som givetvis har mycket matnyttigt med sig, d.v.s. inte som Lars Vilks usla teckningar som man kan googla fram, utan betydligt skarpare kritik mot de giriga som utnyttjar profeten Muhammed i egna syften:

4. De maktfullkomliga. Storebror, bankmaffian, hemliga grupper som orkestrerar aktiviteterna om de inte spontant uppkommer, p.g.a. folkets nyvunna kunskap och utveckling. En skrajsen inavlad samling ganska lusiga filurer som saknar empati i sina handlingar:

5. De mer upplysta/vakna/intelligenta som kan se spektaklet mer objektivt men som saknar positivitet nog att ge sig i kast med utmaningen att ge folket ett positivt alternativ.

6. De upplysta/vakna/intelligenta som erbjuder ett positivt alternativ till spektaklet genom verklig demokrati genom mer direktdemokrati.

Homo obstinatus observans. Balans.
MrPerfect72
Vaken medlem av www.aktivdemokrati.se PS. Jag har hittat min favoritpolitiker till valet 2010, samt anledningen att jag bojkottar Jinge, Norah4you, samt alla bloggare under s-info. Pingat hos bloggportalen.aftonbladet.se och Intressant.se

Fler artiklar:
Aftonbladet – Wolfgang Hansson – Vilks och danskarna tacksamma måltavlor
Aftonbladets chefredaktör Jan Helin – Hoten kan inte nog tydligt fördöma
Aftonbladet – Också provocerande konst måste få finnas
Aftonbladet – Vilks en oförtjänt symbol för yttrandefriheten
Aftonbladet – Nalin Pekgul uttalar sig om Lars Vilks

SvD SvD2 SvD3 SvD4 SvD5, DN DN2 DN3 DN4, EX1, 2, 3, 4, SDS, GP1, 2, Dagen SkD HD Sydsv Kb

Bloggare:
http://simonsblogg.se/2010/03/10/lat-inte-extremisterna-vinna/
http://fredimellanostern.wordpress.com/2010/03/10/mordkommandot-mot-lars-vilks-palestinier-libyer-algerier-och-kroat/
http://runosblogg.blogspot.com/2010/03/forsvara-yttrandefriheten.html
http://everykindapeople.blogspot.com/2010/03/toonophobia.html
http://rodamalmo.blogspot.com/2010/03/jag-stoder-fahunden-lars-vilks.html
http://sussstenssonsweden.spaces.live.com/Blog/cns!86AD342C76A0133B!9534.entry
http://biologyandpolitics.blogspot.com/2010/03/monumentalt-liberalt-hyckleri-om.html
http://kaffepaus.wordpress.com/2010/03/11/krankthetens-bleka-krankthet-och-brist-pa-bade-for-och-eftertanke/
http://www.zaramis.nu/blog/2010/03/10/fundamentalister-ar-inget-hot-mot-yttrandefriheten-i-sverige/

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

39 kommentarer till Mina nya provocerande bilder av bombmaffian

  1. Jansson skriver:

    Kul med rättshaverister som bloggar! 🙂

  2. haveyouright21 skriver:

    Om jag ska göra en sida som,,,,xxxrefuseratxxx,,,Lars Vilks…..om Elvis Presly,då lever jag inte en dag till….Om jag ska visa att Elvis blir knullat med en hund eller gris då vet jag att folk ska döda mig….Är det rätt eller fel????..
    Men Lars är sjuk och en ond människa ..Jag fick tala med honom på hans sida och jag förklarade allt till honom men han fick skriva mitt namn under två bilder i hans sida…Jag sa att det här är brott..Men han fick vidare…Jag sa att du göra likadan mot kristendom och judendom om du kan och våga…
    Nej han vill bara mot Islam och muslimer…Då sa jag att han har 24 timmar att ta bort mitt namn från hans sida annars polisen ska ta hand om dig…..Mitt namn var borta på några timmar…..
    jag tänkte på hur kan han ta yttrandefrihet på det här sättet???…Och hur kan Yttrandefrihet menar det?????..
    Idag vill muslimer starta 25 sidor i internet om FAKTA om JUDAR…….Om Lars och andra går vidare så här med anarki,,,anarki,,,,Då ska muslimer gå vidare med de här 25 sidor om Judar…..Nu är det stopp för alla att röra Islam och muslimer på det här sättet ……Kritisera är bra men aldrig mer som Lars Vilks……….aldrig mer nu är det stopp för alla …Detta är anarki,,,,anarki,,,,,och man måste stoppas och straffas enligt lagen….

  3. Magnusgus@AD skriver:

    Länk till Vilks sida där han säger det här?

    • MrPerfect72 skriver:

      Tycker absolut inte vi ska vidarebefodra folk till den provocerande skiten, Magnus. Inte i min bloggpost i alla fall. Att googla duger. En idiot i storebrors tjaenst som vill staella maenniska mot maenniska ska vi inte gynna.

      Vi ska vara enade mot storebror!

      ”Om jag ska visa att Elvis blir knullat med en hund eller gris då vet jag att folk ska döda mig….Är det rätt eller fel????”

      – Det tycker jag vore fel men helt visst en sannolik konsekvens eftersom massvis gillar Elvis som sin gud.

      ”Men Lars är sjuk och en ond människa.”

      – Enig. En nolla som inte kan skapa vacker konst. Ignorera den efterblivne Vilks! Det blir bra. Lyssna dock till Salman Rushdie!

      ”Jag sa att det här är brott..Men han fick vidare…Jag sa att du göra likadan mot kristendom och judendom om du kan och våga…”

      – Det kan man enligt lagen i Sverige. Vi har mer yttrandefrihet mot religioner i Sverige.

      ”Nej han vill bara mot Islam och muslimer…”

      -Ja, han aer en rasist anser jag. Lika illa som att vara anti-semit eller sionist. Om han saknas en vacker dag kommer jag inte tycka det var konstigt alls.

      ”Då sa jag att han har 24 timmar att ta bort mitt namn från hans sida annars polisen ska ta hand om dig…..Mitt namn var borta på några timmar…..”

      – Ja han kan nog inte publicera folks namn hur som helst. Det kan vara aerekraenkning och olagligt. Kolla med polisen! Det finns massvis med bra poliser i Sverige.

      Om du skapar samma problem som Lars Vilks med Judar blir du inget annat aen samma skit som Lars Vilks. En riktig nolla.

      Israel kritiseras baest med egna citat och maenniskor med judisk bakgrund: http://www.monabaker.com/quotes.htm eller http://www.chomsky.info/.

      Tillsammans Judar, muslimer, kristna, buddister, ateister kan vi skapa fred och demokrati. Vi maaste dock sluta lyssna paa ledare som vill skraemma oss och goera oss till lydiga slavar som bekaempar varann.

      Det finns massvis med bra judar.

      • Magnusgus@AD skriver:

        Om vi börjar censurera tom länkar där påstådda uttalanden skett, ja, då kan vi snart stänga ner hela internet.
        Tänk ett steg längre än näsan för en gångs skull.

      • MrPerfect72 skriver:

        Jag staar foer att inte laenka till anti-semitism eller sionism eller annan rasism. Jag tycker att det aer i linje med http://www.aktivdemokrati.se‘s stadgar och en demokrati som har en ton som goer att maenniskor kan kommunicera med varann. Du kan goera vad du vill i dina egna publiceringar, Magnus.

      • haveyouright21 skriver:

        Ja det finns bra judar,,,www.nkuk.org,,,,,,Yassir Arafats bästa vänner är judar…..IIan Pappe har kritiserat –Ilan Pappe en jude från Israel-mycket hård Israel… Ilan Pappes bok –Den etniska rensningen av palestina——visar Israels brott och terror……

        Yttrandefrihet som låtar Lars Vilks göra så är samma yttrandefrihet hos oss..Och vi ska göra likadan..Om Lars sida gå vidare…….

        Nu är alla med ansvar och tar sitt moral…

  4. Magnusgus@AD skriver:

    1. Det finns givetvis en poäng med att följa AD:s stadgar.
    2. Jag har svårt att tro att det finns material som strider mot dessa på Vilks forum, óch isåfall skulle jag direkt kunna hitta massor av andra suspekta länkar som tex SD eller liknande med liknande material.
    3. Jag kan inte göra vad jag vill i mina egna poster.
    4. Vad jag ville var att ha en dialog med Haveyuoright2, inte om ngt annat, därför skrev jag det i din post.

  5. haveyouright21 skriver:

    Här är vad en svensk man skrev till mig:

    Jag håller med dig haveyouright21. Är inte den sida du länkar till hets mot folkgrupp så finns det inget som är hets mot folkgrupp. Syftet med sidan är enbart att smutskasta en religiös inriktning.
    Jag har inget emot en och annan Mohammedkarikatyr. Lika lite som jag har något emot satiriska drifter med någon religion. Alla måste tåla att bli lite kränkta på grund av sina olika ställningstaganden. Om det sedan är politiska eller religiösa ställningstaganden som hånas tycker jag är helt likställt. Men att ge sig på en grupp på det sätt som görs på ifrågavarande hemsida tycker jag borde vara över gränsen för vad som är lagligt och klassas som ‘hets mot folkgrupp’. Hade sidan hånat judar så hade det tagit eld i baken på hela de officiella Sverige. Media och politiker, och inte minst Israel-lobbyn, hade gått i taket och sidan hade på grund av ”trycket” stängts ner blixtsnabbt.

  6. mrperfect72 skriver:

    Vad jag tycker aer mest anmaerkningsvaert aer mainstream-medias publicitet av bajs. Vilks aer ju absolut en nolla. Det finns ingen hoejd i hans kludd. Laenken till nkuk.org var intressant. Tackar!

  7. haveyouright21 skriver:

    Israel fick fred från alla men alla fick brott, ockupation, krig, krigsbrott, terror, våld, förtryck m.m….

    Bush och Blair ska ställas inför rätta för ett fegt krig mot Irak, Libanon och Gaza……

    FN ska byggas på nytt..utan USAs makt….EU ska arbeta rättvist…..USAs politik ska ändras….De ska betala alla ersättningar till muslimer för alla brott mot muslimer..

    Olof Palmes mördare ska komma fram…Världen ska vara Palmes värld med moral, rättvisan , ansvar , säkerhet, solidaritet, stabilitet, välfärd åt alla sa Palme…….

    • Magnusgus@AD skriver:

      Allt det där håller jag med dig om.
      Fast det är farligt att hylla en enskild politiker som Palme.
      Han var inte messias, hade också sina kopplingar till de som håller i trådarna bakom.

      Det viktiga är att tänka själv, och låta andra få veta sina slutsatser och ev. modifiera dem ifall någon säger något man inte tänkt på själv.
      Endast på det sättet kan mänskligheten komma framåt.

  8. Magnusgus@AD skriver:

    Om jag inte får länka kan jag iaf återge en liten del av allt det som skrivs på Vilks blogg gällande rondellhundsdebatten. Jag tycker det ligger mycket i vad folk skrivit här,(även om jag inte delar uppfattningen om att terrorism är en i grunden muslimsk företeelse eftersom jag anser att den har klara kopplingar till de styrande i väst, bevisat på alltför många vis):

    Rasist? Jag skulle vilja kalla det realist. Jag skulle vilja kalla Lars Vilks för någon som faktiskt får välden att öppna ögonen igen för dessa radikala idioter. Kan någon av er tala om för mig varför en hel religion ska vara så djävla ointelligent att hela religion blir förnärmad av EN person.

    Om någon gör narr av Jesus (jag är kristen) och tycker att han/hon är respektlös så skakar jag bara på huvudet och tänker “stackars människa”. Så om mussarna nu blev så förnärmade, varför inte skaka på huvudet? Neeej, klart det inte räcker. För det kan dom inte, dom har det inte i sig, istället ska dom starta jihad och få “sin rätt”. Hur de tnu kan vara deras rätt har jag ingen aning om. Väldigt konstig religion det där.
    Romeo Patrick

    2010, 12 March kl 23:27
    Underbart att du finns Lars. Du är den enda svenske konstnären som vågar karikera Islam som det ska göras. Lycka till och kräv ordentligt polisskydd om någon hotar dig. Jag tycker Sverige skall ta initativ och jaga de som satt ett pris på ditt huvud, även i andra länder. Sätt in specialstyrkor i andra länder som lagför religiösa gubbar som tydligen har för mycket pengar och för lite i huvudet. Vår yttrandefrihet är värd oändligt mycket mer än någon fantasifigur i någon fantasibok.
    Anders

    2010, 12 March kl 23:55
    Glöm inte att Sveriges journalister har tolkningsföreträde. Säger de att det inte finns terrorister så är det så Säger de att Vilks är rasist så är det så. Landets ledarskribenter och deras vänner på kultursidorna vet alltid bäst. Världen skulle falla sönder om vi inte fick ta del av deras ständiga visdom.
    Joakim

    2010, 13 March kl 01:06
    Ha, Maria Rydhagen är den mest talanglösa människa journalistvärlden har skådat! Har aldrig gillat henne och heller aldrig förstått hur hon kan titulera sig journalist?

    Lars Vilks for president!

    Mvh

    / Fredrik
    Fredrik

    2010, 13 March kl 01:57
    Hej Lars, här är min nuvarande syn på Muhammed som rondellhund:

    När teckningen dök upp första gången sommaren 2007 reagerade jag som de flesta. Jag tyckte den var osmaklig, dum, oöverlagd, onödig etc. Jag hittade också en teoretisk inkonsekvens som jag hängde upp min invändning på, men den känslomässiga reaktionen kom först och var grunden till mitt ogillande.

    Idag tycker jag fortfarande att verket är allt det där, men känslorna har svalnat och tankarna har därmed klarnat. Det finns många nivåer, jag ska försöka dela upp det.

    1. Idén: Det var ingen bra idé, men det var det ju inte heller meningen att folk skulle tycka. Precis som Nimis börjar det med ett till synes simpelt, obetydligt och fullständigt omotiverat normbrott – några pinnar på varandra i ett naturreservat, en liten hafsig teckning i ett åsiktsreservat.

    2. Processen: Sen har verken växt exponentiellt allteftersom fler blandar sig i leken. Båda dessa verk har på ett lyckligt sätt blivit ett med processen

    3. Brottet: Men normbrottet var kraftigare den här gången. Och det var riktat inte mot myndighet eller allmänhet utan mot själva konstvärlden.

    4. Rondellhunden: Som jag tolkar Nimis är det en solitär hyllning till alltets oförutsägbarhet. Att Muhammed ritats som just rondellhund verkar dock inte alls vara någon slump. Rondellhundsfenomenet växte fram på ett sätt som måste tilltalat dig, Lars. Först handlade det om en spontan återuppbyggnad av en vandaliserad offentligfinansierad rondellskulptur, senare om en folklig och lätt förlöjligande antites till dessa ofta trista och förutsägbara utsmyckningar.

    5. Muhammed: Sen har vi det här med kränkningen, som ju är den jobbigaste biten, svårast att förklara (bort). Men jag tror inte det handlar om att du har något särskilt emot just islam. Jag förmodar att du tycker ungefär lika illa om alla tvärsäkra metafysiska försanthållanden.

    6. Yttrandefriheten: Nå, den kan aldrig vara absolut, den måste vara villkorad. Men klart som fan att man har rätt att häda. Att återinföra blasfemilagen kan knappast vara något som konstvärlden önskar sig. Och att en religion ska särbehandlas blir också omöjligt att hävda i längden.

    Jo, jag har uppenbarligen svängt, men vad säger du, har jag missuppfattat något?

    /Yngve
    Yngve

    2010, 13 March kl 04:03

  9. haveyouright21 skriver:

    Läs mycket om Helen Thomas,,en jounalist från USA,,,,Hon har frågat Bush om allt men hon fick inget riktigt svar……Hon är känd i hela USA….Hon är bästa journalist i världen….

    Läs vad hon säger om allt och om USAs politik och om AIPACs makt i USA…Läs vad Jimmy Carter sa om AIPACs makt i USA……

    Läs om John Pilger och robert Fisk…Om USAs och Israels brott och krigsbrott…

    Många har läst och de tror inte att det kan hända i demokratiska länder.!!!!Olof Palme är Sveriges moral, ansvar och rättvisan…Var rädd om Sveriges rykte,svenskar……

    • Magnusgus@AD skriver:

      Som sagt, det där håller jag med om i stora stycken.
      Det där med Palme borde vi dock lämna bakom oss, vi har själva att ansvara för att moral, rättvisa och demokrati upprätthålls, inte att lita på att någon messias-politiker ska göra det åt oss.
      Den enda möjliga vägen är då transparens, och verkligt medbestämmande, inte toppstyrning och hemliga möten (vilket också Palme deltog i!)
      Genom att välja in AD i riksdagen skulle mycket vara vunnet i denna kamp!
      Då kan varje fråga granskas ner i minsta detalj, och inga odemokratiska och orättfärdiga beslut kan slinka igenom.
      Det är många politiker som skulle få packa ihop om AD fick betydande mandat i Sveriges riksdag.

  10. haveyouright21 skriver:

    Det här fick Carl Bilds sida,,,www.carlbildt.wordpress.com

    Våld, hot och mord är fel..Islam säger nej…..Men det är många muslimer som gör fel och brott mot Islam ..Varför ska Islam betala för det????

    Vi behöver hjälp..hjälp..Var är lagen??..Stoppa problemet nu..nu…
    Är det här xxxrefuseratxxx frihet eller yttrandefrihet eller som porr ???…..stoppa det nu ..muslimer är arga ….stoppa det nu nu ,politiker..Detta skapar hat , hot, rasism, orättvisor…kan muslimer göra likadan.???.och hur ska vi leva om muslimer göra likadan.???.Det är sjukt,onda och lögner..lögner i den här sidan

    Stoppa det nu innan blir det för sent…jag har talat med UD..OBS.Om man startar sån sida mot judar då ska alla stoppa sån sida..Det är rasism och hat mot muslimer,politiker….Stoppa sidan nu..Stoppa sidan nu……Vi tänker starta,,sidan,, om judar.om bara fakta ..fakta….vad Jesus säger i Johannesevangeliet, 8 kapitlet, vers 44:
    ”Ni har djävulen till eder fader och vad eder fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början, och i sanning står han icke, ty sanning finns icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.”..Till vem sa Jesus det..??
    Var är Jesus nu???..Tänk,tänk och du bör tänka..Stoppa den nu

  11. haveyouright21 skriver:

    och det här också skickat idag..

    http://www.bibelen.blogspot.com och xxxrefuseratxxx är krig och rasism mot Islam och muslimer ..De här 2 sidor är rasism mot Islam och muslimer…. stoppa de nu … Tala och skriv till politikerna nu …… Om de har 2 sidor går vidare Då ska vi Starta 25 sidor om fakta fakta om judar och Judendom ….och Israel…..Kan vi visa kungens fru ansikte i porrtidning??,,Kan vi visa Elvis Presly blir knullat av en gris och en hund..De gör så med Islam och Mohammad bilder…Titta på http://www.palestinasfrihetnu.blogspot.com

    Titta på http://www.palestinasfrihetnu.blogspot.com är svar på de här 2 sidor … 24 Sidor ska Komma om politikerna Inte stoppa de här 2 sjuka sidor …. Politikerna har 2 månader

    Bara …… Jag har talat med politikerna och media …. och de fick problem problem …..

    Tala och skriv nu ….. Försvara din religion, moral, ansvar, och samvete …. Försvara din framtid nu ….. Försvara rättvisan nu …..De här sidor är anarki utan moral ,ansvar och uppfostran…

    Rättvisan är Grundstenen till allt, sa islam …. sa Islam .. Gud är med oss. Gör det nu

  12. Magnusgus@AD skriver:

    Moral är inget man kan lagstifta om i ett rättvisans land.
    Lagen är en samling regler som folket förhoppningsvis känner respekt för. Sveriges lag har skrivits av yrkespolitiker som i bästa fall har representerat folket, i värsta fall varit påverkade av andra intressen som pengar eller egen maktfullkomlighet.
    Vill du med lagens hjälp ändra på hur vi ska se på yttrandefrihet i Sverige, så måste man börja med att skriva om lagen.
    I AD kan vi alla som är medlemmar utarbeta och föreslå lagändringar.
    Sedan är det till att samla ihop en majoritet i riksdagen för att få lagen genomförd.

    Vi kan ju diskutera detta ett slag,
    Hur skulle du, Haveyouright21, vilja ändra lagen om yttrandefrihet rent konkret?
    Om vi kommera fram till att lagen bör ändras här, så kan vi samla opinion för ett lagförslag, se till att få AD invalt i riksdagen med många mandat, och tvinga övriga partier att acceptera lagförslaget.
    Det är vad AD kan erbjuda dig.

  13. mrperfect72 skriver:

    Den som fortsaetter laenka till rasism kommer jag laegga i spamfiltret.

    • Magnusgus@AD skriver:

      Eehh?

      • Josef Boberg skriver:

        Apropå – ”intressant förhållningssätt…”

        En 93 år LivsErfaren person säger en hel del tänkvärda SANNINGAR HÄR (video ca 11 min).

        Detta finns i ALLT som har med RASISM – såväl som ej minst – även i ALLA vanliga religioner, tyvärr tyvärr… 😥 Så att HELT utesluta det ena – ger ju inget HELHETS-perspektiv precis – som jag ser det i vart fall.

        Men det är helt OK för min del – att i görligaste mån ändå ”flagga” så lite som möjligt för det allra värsta – av det som bokstavligt talat sedan mer än 6 000 år tillbaka har förgiftat – och ej minst i dags dato förgiftar wåra vardagsliv = TRO.

        I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på.

  14. haveyouright21 skriver:

    Utan moral kan man göra allt fel….Det stora område –uppfostran har ett hus för moral och andra hus för ansvar ..och tredje hue för samvete…Osv….

    Uppfostran skapar rättvisan och rättvisan är grundstenen till allt, sa Islam……Uppfostran i kristendom är bra och viktigt men man har lämnat kristendom ..och det är inte bra…..Med folkets moral kan man känna det här folket , ordspråk…..från arabien..Tack..

  15. MrPerfect72 skriver:

    Muhammedkarikatyren aer en parodi paa vaestvaerlden, foer vem kastar egentligen flest bomber? Alla islamister borde vika sig dubbla av skrattblandad tragik foer bomben passar ju baest paa USA’s senaste presidenter, med konservativa anhang…

    • Magnusgus@AD skriver:

      Det är mkt möjligt, men varför ska ingen få karikera Islam? Kristendomen karikeras dagligen. (Med rätta)

      • MrPerfect72 skriver:

        Jag har inte sagt att man inte faar det. Det aer bara extremt daalig smak som provocerar…och givetvis riskerar att faa konsekvenser…

        Att krikera Muhammed eller Jesus aer inte att karikera religionerna.

        Muhammed eller Jesus skulle aldrig stoedja de extrema former som religionenernas ledare skapat foer att kontrollera sin befolkning.

        Karikera gaerna det extrema ledarskapat som staar foer detta! Det aer betydligt baettre komedi. Rita Ariel Sharon som en sugga, eller Usama Bin Laden som en hund med bomber tillverkade av CIA… DET vore kul. Muhammedkarikatyren aer inte kul. Den aer bara dum.

      • Magnusgus@AD skriver:

        Men det är ju trots allt upp till den som gör karikatyrer att välja hur man gör dem.
        De flesta inser nog att man egentligen karikerar de muslimska eller kristna ledare som lever idag, snarare än ikonerna själva.
        Och om man inte gör det så är det trots allt yttrandefrihet vi pratar om, oavsett hur dumt och onödigt det är att reta folk om man kan få fram sitt budskap på annat sätt.
        Pratar vi inte hets mot folkgrupp om vi karikerar t.ex. Bush?
        Om jag vill kan jag ju som amerikan bli mkt upprörd över vissa bilder tom på denna blogg som insinuerar att jag som amerikan skulle varit korkad eller liknande som kunde välja ett sådant spån som honom till min president.
        Hur ska man dra gränsen för hets mot folkgrupp när det handlar om en karikatyr i syfte att få folk att tänka till?

  16. haveyouright21 skriver:

    Hos mulimer är Jesus , Mohammad och Gud ett stopp..Man får inte leka dem………En vanlig människa kan man inte leka med honom så här ..Mohammad bilder är hets mot folkgrupp……. bibelen,blogspot, mohammadcartoons, fick fakta från mig men de var borta på 15 minuter..Fega,,,

    Jag skrev vad jesus säger bara…Men de var och är fega …de vill göra Islam illa men det går inte..Muslimer kan skaffa sig mer fakta om de ska inte sluta..

    Det finns mycket fakta …….Vi väntar …

    • Magnusgus@AD skriver:

      Ja, om det är ett straff är det ju mkt illa.
      Vem har rätt att straffa en konstnär? Antingen ska han dömas för att ha brutit mot lagen, eller inte straffas alls, så fungerar det i ett rättssamhälle.
      Troligen är arrangörerna helt enkelt rädda för protester.
      Vad för konstklimat är det?

      • MrPerfect72 skriver:

        Arrangoererna har nog helt enkelt insett att Vilks inte aer en serioes konstnaer. Och med vilken raett kan man tvinga arrangoerer att ta in denne fullkomligt talangloese Vilks?

        Jag hade bojkottat ett sadant spektakel och jag tror de flesta ser det saa. Bojkotta skiten saa foersvinner den.

        Arrangoererna aer intelligenta och har gjort helt raett. Man ska inte uppmuntra daaligt beteende.

  17. Ping: Komiker utan humor om kungafamiljen « Aktiv Demokrati's blogg

Kommentera

