Komiker utan humor om kungafamiljen

Hela spektaklet med Filip Hammar som kallar Silvia porrstjärna verkar inriktat på sympati för monarkin som system, för det är effekten hos mig. Jag känner sympati med Silvia. Hur man kan se det som humor med dessa kränkningar är för mig ett mysterium. Det gäller den talanglöse ”konstnären” Vilks muhammed-teckningar och det gäller denna humorlösa påläggskalv utan hjärnkapacitet.

Visserligen finns det ibland en anledning att vara skarp eller skapa satir, exempelvis när kronprinsessan Viktoria deltar i Afghanistankriget eller när kungen uttalar sig positivt om diktaturer.

Svara mig! Vad Silvia har gjort för att förtjäna detta kränkande beteende?

Tycker inte Kanal 5:s ägare att Silvia klättrat in i tillräckligt många stridsvagnar i Afghanistan eller att hon inte uttalat sig positivt om diktaturer? Vad är fel med att hon helt enkelt uppfört dig värdigt?

Jag är absolut för republik istället för monarki och allra helst direktdemokrati, men det betyder inte att man ska sjunka till denna nivå.

En uppriktig offentlig ursäkt och en gåva till en bra sak ur egen kassa vore lämpligt, eller att sparka progamledaren eller VD:n för Kanal 5.

Ska vi inte ha en lämpligare nivå av yttrandefrihet i Sverige? Ska det inte finnas anledning att attackera någon åtminstone?

MVH

MrPerfect72
Medlem av Aktiv Demokrati

PS. Jag har hittat min favoritpolitiker till valet 2010, samt anledningen att jag bojkottar Jinge, Norah4you, samt alla bloggare under s-info. Pingat hos bloggportalen.aftonbladet.se och Intressant.se

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Komiker utan humor om kungafamiljen

  1. Magnusgus@AD skriver:

    Vadå Filip Hammar?
    En länk kanske?

  2. Magnusgus@AD skriver:

    OK, nu har jag sett.
    Enligt folk som läst artikeln i AB, så var det inte över gränsen.
    Jag kan hålla med dig om att det var väl magstarkt, men å andra sidan kan ju saken begrundas av de muslimer som säger att vi i Sverige aldrig skulle skämta om våra egna så som vi vill kunna skämta om Muhammed…
    Hur mycket grövre måste skämten om Silvia bli för att de ska bli övertygade om att vi verkligen vill stå upp för yttrandefriheten före eventuella andra hänsyn?

Kommentera

