Röda laget eller blå laget? + Citat av Mark Twain

Jag ställer mig frågan efter båda lagens senaste tabbar inom politiken om vi inte borde byta ut båda lagen?

Aftonbladet – Närmare var femte väljare kan tänka sig att byta block i valet.

Bland de borgerliga sympatisörerna kan 19 procent tänka sig att kliva över blockgränsen. … I det rödgröna blocket är 18 procent villiga att byta block

Intressant. Hoppas de denna femtedel av befolkningen som hittills inte sett oss och helt ovetandes röstat Alliansen eller Socialdemokraterna, med anhang  till slut röstar helt ”rätt” i valet 2010, d.v.s. Aktiv Demokrati.

Nu ett citat av Mark Twain som jag översatt till er alla:

När jag, en tankfull och osalig presbyterian, undersöker Koranen, vet jag att varje Muhammedan bortom allt tvivel är galen; inte om alla saker, men i religiösa spörsmål. När en tankfull och osalig muhammedan undersöker Westminsters katekes, vet han bortom allt tvivel att jag är spirituellt galen. Jag kan inte bevisa för honom att han är galen, eftersom man aldrig kan bevisa någonting för en galning — för det är en del av hans galenskap och beviset för den. Han kan inte bevisa för mig att jag är galen, för mitt sinne har samma defekt som påverkar hans. Alla demokrater är galna, men ingen av dem vet om det; ingen utom republikanerna och mugwumperna [republikaner som stödjer demokrater pga. korruption inom de egna leden] vet om det. Alla republikaner är galna, men men endast demokrater och mugwumperna kan uppfatta det. Regeln är perfekt: I alla åsiktssammanhang är våra motståndare galna.
/Mark Twain

…Varför alls rösta på galenskap?

MVH

MrPerfect72
Medlem av www.aktivdemokrati.se

PS. Jag har hittat min favoritpolitiker till valet 2010, samt anledningen att jag bojkottar Jinge, Norah4you, samt alla bloggare under s-info. Pingat hos bloggportalen.aftonbladet.se och Intressant.se

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Röda laget eller blå laget? + Citat av Mark Twain

  1. emviemartin skriver:

    Din favoritpolitiker verkar ganska intressant. Josef verkar inte heller dum. =)

Kommentera

