Klimatet beror av CO2? Beviset?

Jag har tidigare letat runt efter data och diagram och nu har jag hittat lite info.
Climate institute levererar detta:

+/- effekt av sol, flyg, aerosol, reflektion, gaser bl.a.  CO2

Klimatpådrag i Watt per kvadratmeter


http://www.climateinstitute.org.au/myth-busters/115-cm2/362-myth-five-there-is-no-link-between-carbon-dioxide-from-human-activity-and-global-warming

En liknande bild kan man dessutom finna i wikipedia. Man anger dock inte hur man kommit fram till dessa siffror, vilket givetvis vore utomordentigt intressant.

Vidare har jag hittat ett mycket intressant youtube-klipp av skeptiska forskare som tar fram viktiga fakta.

Min slutsats: CO2 orsakar inte den globala uppvärmningen av klimatet, men det finns andra anledningar att minska helt andra utsläpp av ex. NOx och SOx och de heter ex. Hälsa, sura regn och att hushålla med jordens resurser.

MVH

MrPerfect72
Medlem av www.aktivdemokrati.se

PS. Jag har hittat min favoritpolitiker till valet 2010, samt anledningen att jag bojkottar Jinge, Norah4you, samt alla bloggare under s-info. Pingat hos bloggportalen.aftonbladet.se och Intressant.

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Klimatet beror av CO2? Beviset?

  1. Magnusgus@AD skriver:

    En annan film här. Hmmm… vem kan man lita på…?
    Vore bra om ngn klimatinitierad kunde döda de här forskarnas argument:

    Fast å andra sidan vore det ju bra om vi kunde komma ut ur oljeberoendet iaf…Jag tror knappast det kommer att kosta mer än vad den annalkande oljekrisen kommer att göra. Så varför bråka om några diagram…?

Kommentera

