Till ljudet av Pervers politiker av Ebba Grön rapporteras om direktdemokrati

Till ljudet av ”Pervers politiker” (lyriken) av Ebba Grön rapporteras om direktdemokrati i Piratpartiet i katalonien. Njut alla Aktiva Demokrater och Piratpartister!

… Partit pirata vill ha direktdemokrati. Min värd, Kenneth Peiruza, säger att det är för att människor inte tror på politikerklassen där. Röstetalen ligger på runt 60% i Spanien, men dyker. Särskilt bland unga. Likt delar av tyska Piratenpartei tänker man sig en flytande demokrati, där varje medborgare i varje fråga har en röst men kan välja att överlåta sin röst i vissa frågor till en betrodd person. …Kolla in mer!

via Stenskott

Mitt liv är att ljuga
dribbla med folk
senare på kvällen
så byter jag om

Då är jag en pervers politiker…

Mitt liv är att piska
piska och slå
mitt liv är att piska
kvinnor i gummi

Då är jag en pervers politiker…

Jag vill att dom ska skita
piska och slå
då känner jag kuken
Ja, då vill den stå

För jag är en pervers politiker…

@Ebba Grön: Fler alternativ ges genom Aktiv Demokrati. Sjung om oss! 😀

/MrPerfect72

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Till ljudet av Pervers politiker av Ebba Grön rapporteras om direktdemokrati

  1. Ping: Falkvinge i demokratisk tappning « Aktiv Demokrati's blogg

Kommentera

