Kungen av begreppet valkompass = Aktiv Demokrati

Aftonbladets valkompass var intressant. Jag kunde slutat med att redovisa mitt resultat…

bild av resultatet av aftonbladets valkompass

Mitt resultat

…men jag anser att denna tolkning av en helt annan valkompass kan anses mer relevant:

aftonbladet valkompass kompletterad med Aktiv Demokrati

Ja. De stora lunsarna, Socialdemokraterna och Moderaterna har givetvis en given plats och alla de andra som getts medialt utrymme. Jag talar om Kristdemokraterna, Folkpartiet, Centerpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Piratpartiet, Feministiskt Initiativ och Sverigedemokraterna, men det fattas mindre partier som faktiskt deltar i valet 2010.

Men med Aktiv Demokrati skulle det kanske bli ganska lustigt inledningsvis. Aktiv Demokrati kan ju anses vara den perfekta valkompassen.

Och jag tog i sammanhanget dessutom en titt i SVDs valkompass. Men resultatet saknade ett 100%-igt alternativ… Jag tycker detta resultat skulle vara mer korrekt:

Resultat av SVDs valkompass med modifikation enl. Aktiv Demokrati

Ingen mer smutskastning!!!
Aktiv Demokrati – Den riktiga applicerade valkompassen som ger riktig demokrati

En tidigare intressant diskussion om valkompasser och Aktiv Demokrati.

/MrPerfect72

Bloggare om valkompass:
Omunkavlad
Dagens Glada Nyheter
M Lilja
Henrik Alexandersson
Wiktzac
Madelene Maria Therese
Anna Zoila
Drottningsylt
Peter L Andersson

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kungen av begreppet valkompass = Aktiv Demokrati

  1. Ping: Vilket parti ska jag rösta på?

  2. Ping: Inget val? – NU->Valkompassen med flest registrerade partier « Aktiv Demokrati's blogg

Kommentera

