Mitt val i folkstyret Sverige 2010 blir…

Mitt val blir…

Kommunvalet i Växjö

Jan-Åke Karlsson, gymnasielärare, Kommunistiska Partiet. En hygglig intelligent kille. Jag gillar kamratskap och enhet och det gillar ju Jan-Åke. Det kaenns. Han skor sig inte. Han propagerar med liv och lust med partitidningen. Idealism. Han vet att tusen flugor kan ha fel. Skit smakar inte gott. Det beundrar jag. Det finns ju heller inget direktdemokratiskt parti som Aktiv Demokrati i Växjö heller. Jan-Åke behoever dock peppning med retoriken. Den kommer bli fylld av positiva lustfyllda intelligenta ord i framtiden hoppas jag.

Landstingsvalet i Kronoberg

Margareta Fredriksson, undersköterska, Ljungby, Vänsterpartiet. Inte helt insatt, men jag antar att en undersköterska/healer/doktor borde veta hur landstinget ska prioritera. Hon ser patienterna och landstinget. Mycket viktigt.

Riksdagsvalet

Jag, Martin Gustavsson, Aktiv Demokrati, ett parti jag har stor tillit till. Jag vill personligen ha en ny votering om EU-medlemskapet. Det enda partiet som kan ge folkstyre efter valet, tror jag. Jag kommer garanterat votera som folket vill. Jag, en bra tal-skrivare? Vad tycker du?

Ett alternativ till statsministerposten 2014? - En helt vanlig medlem i Aktiv Demokrati.

MVH
MrPerfect72

Det här inlägget postades i Direkta reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mitt val i folkstyret Sverige 2010 blir…

  1. Josef Boberg skriver:

    Lars Ohly är inte kommunist ? – Aftonbladet 6/9-10 – ”Han förtydligar.– Kommunism associeras med diktatur och förtryck och allt det som vi vänsterpartister avskyr mest, därför finns det ingen anledning för oss att använda det ordet.”

    Sent syndarna vaknar

Kommentera

